Translate

27 martie 2013

Cum sa ai caracter cand faci programul la radio

In zilele noastre, la fel ca si in zilele predecesorilor si, cu siguranta si a urmasilor nostri, tehnicile comerciale pentru cresterea veniturilor din publicitate definesc nu neaparat audienta unui post, ci mai degraba grila de programe. Faptul ca aceste posturi de radio isi vand publicul pentru reclame si melodii de duzina denota apetitul deosebit pentru business al strategilor si lipsa de respect pentru o anumita categorie de public, care, in final, schimba frecventa.

E bine sa iti vinzi publicul pe care te-ai chinuit atat de mult sa il ai, pentru ca, in definitiv, acesta e conceptul pe care radioul il foloseste de cand s-a aprobat sa fie “de larg consum”, cum ar spune marketerii.  Ar trebui insa sa aplicata o regula de bun simt in acest business prin care batalia pentru spatiul publicitar sa se duca in alt mod si sa atace alte fronturi.

Nu ar trebui sa se accepte difuzarea unor spoturi amatoricesti la radio pentru ca scade prestigiul si, in final, se pierde o mare parte din munca depusa pentru a atrage acel public. De asemenea, nu este sanatos nici pentru creier, nici pentru cultura generala, nici pentru urechea muzicala si nici pentru standardul de viata sa fie promovate fel de fel de melodii, care mai de care mai mixate pentru a acoperi deficientele vocale si versurile fantastice pe care, din pacate, le compun oameni cu ceva cunostiinte si despre muzica, si despre poezie.

Pentru vremurile in care traim cred ca se pot aplica cateva reguli pentru a conferi caracter unui post de radio:
  • Sa iti respecti publicul prin strategiile editoriale si comerciale
  • Sa oferi publicului continut adecvat, care sa il stimuleze sa te mai asculte si alta data
  • Sa aduci noutate de fiecare data cand ai prilejul
  • Sa explorezi lumea fanaticilor sunetelor ori de cate ori ai ocazia si sa povestesti pe post despre ei
  • Sa difuzezi spoturi radio faine la produse si servicii care se potrivesc publicului tau
  • Sa nu abuzezi de reclame bine bugetate si de autopromovare
  • Sa dedici un timp de emisie in timpul saptamanii la ore decente muzicienilor si cantaretilor in devenire, in special studentilor si absolventilor care nu sansa sa fie sprijiniti de case de productie cu bugete nelimitate pentru marketing si PR
  • Sa disociezi intre stiri si nimicuri si sa prezinti informatii de interes conform standardelor juralistice
  • Sa iti amintesti de teatrul radiofonic din cand in cand si sa creezi, pe cat posibil, momente si schite adecvate publicului tau
  • Sa mai cauti muzicieni prin pasajul Lipscani, sa ii inregistrezi si sa ii difuzezi pe post
  • Sa eviti abordarea subiectelor de duzina in emisiuni de divertisment
  • Sa incerci sa iti educi intr-un anumit mod publicul cu privire la selectia muzicala prin oferirea unor playlisturi variate
  • Sa fii in contact cu realitatea si sa te detasezi de ceea ce nu face obiectul unor preocupari serioase legate de radio si industria muzicala

E bine sa promovam entitati autohtone, dar sa fie oameni de bine, care intr-adevar merita. Avem si principii si valori sanatoase. Trebuie doar sa le folosim de fiecare data, nu doar atunci cand ne convine.


Ca recomandare pentru buna dispozitie propun un radio radio online unde, la ora fixa canta cucul si un saxofonist aparte ocupa locul central in design-ul logoului.