Translate

13 februarie 2010

Despre zapada, in toate formele de agregare

Din punct de vedere al traficului, cu exceptia cazurilor cand sunt ploi si furtuni, la sfarsitul si la inceputul anului sunt cele mai dificile momente atat pentru pietoni, cat si pentru restul participantilor la aceasta aventura. De exemplu, una din cele mai elocvente situatii a fost in acesta iarna exagerat de prelungita cand Bucurestiul a devenit statiune montana. Evident, asa cum era de asteptat, marile bulevarde au fost decopertate de zapada, o problema esentiala fiind ca acele bulevarde curate erau destul de putin circulate. De ce? Simplu. Pentru ca domnii primari au omis, printre altele, sa curete si artelele conexe. Presupunand insa ca nu toata lumea a avut timp si chef sa isi dezgroape masina din zapada putem zice, la o adica, ca era inutil ca stradutele adiacente sa fie circulabile de masinute. Inutili sunt si ei, in anumite situatii. Asadar, singura posibilitate ramanea transportul pedestru prin transee pana la o un mijloc de transport in comun. Daca la Metrorex a existat bunul simt de a curata scarile de nu ajungi de-a busilea direct in vagon, mai-marii regiei preocupati asta-vara sa faca bani din publicitatea de pe copertine nu s-au sinchisit nici macar sa curete zapada si gheata din dreptul statiilor RATB.

Dupa ce s-a mai inmuiat vremea, asa cum se intampla de fiecare data, s-a topit zapada. Bineinteles, in Bucuresti au venit inundatiile. De ce? Aceeasi explicatie simpla. Pentru ca sistemul de colectare nu suporta atata colectare. Indiferent de anotimp, canalizarea e aceeasi. Apa dispare doar dupa ce se evapora. Cum suntem in plin sezon cu temperaturi de maximum 5 grade, evident, ne rugam ca macar sa strabatem baltile si sa nu scada temperaturile sub 0 grade timp de o saptamana sa ne rupem toti picioarele in drum spre serviciu, caci parte din bucuresteni sunt in ghips prin spitale din acest considerent. Dar nu-i problema. Si asta face parte din aventurile vietii la oras. Unul european, cum ne place sa auzim prin diverse campanii electorale. Poate ca, in viitorul apropiat, domnii din CSAT vor analiza si starea vremii ca parte componenta a problemelelor de siguranta nationala ca tot e Romania artizan a globalizarii sub auspiciile schimbarilor climatice. Inainte de toate insa astept cu interes facturile pentru reparatiile marilor bulevarde dupa atacul cu sare. Ca de, trebuie sa ne cilivizam inapoi.

Talking up war

By Marwan Bishara (Al Jazeera Blog)
The full story